Followers

Monday, June 7

penegasan Hizbut Tahrir Malaysia terhadap umat Islam

bismillahirrahmanirrahim..

Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) bertegas bahawa:

1. Rejim Zionis adalah pengganas ibarat binatang buas yang sentiasa kehausan darah. mereka bukanlah pihak yang boleh diajak berunding dan perundingan damai dengan mereka hanyalah suatu yang sia2 malah bertentangan dengan syarak. keganasan terbaru ini mengukuhkan lagi bukti bahawa segala rundingan damai yang dijalankan selama ini bukanlah penyelasaian kepada masalah Palestin atau umat Islam.

2. usaha menyalurkan bantuan kemanusiaan adalah sesuatu yang baik di sisi syarak, namun malangnya pihak pemerintah hanya berpeluk tubuh tidak melakukan hal ini sebaliknya membiarkan NGO bertindak seorang diri tanpa apa2 bantuan keselamatan , meskipun mereka mengetahui bahawa para sukarelawan tersebut mungkin berhadapan dengan serangan tentera Israel laknatullah. ini membuktikan bahawa pihak pemerintah tidak serius dalam menyelamatkan Gaza mahupun dalam keprihatinan mereka terhadap nyawa ahli konvoi tersebut.


3. kutukan keras dari pemerintah, boikot, mesyuarat khas, sidang khas parlimen dan seangkatan dengannnya bukanlan jalan penyelesaian mutlak kepada masalah Palestin ini. setiap kali umat Islam dibunuh oleh Israel, itulah antara cara yang disuarakan oleh pihak ini. dan kita sendiri mengetahui tindakan ini tidak akan membawa kepada apa2 jalan penyelesaian. pihak pemerintah bukannya ingin mengambil jalan untuk melenyapkan entiti Yahudi laknatullah, tetapi hanya berminat untuk bersidang dan mengeluarkan resolusi dan mendapat pula tuntutan (claim) yang lumayan darinya. mereka tidak langsung menunaikan kewajipan untuk mengerahkan pasukan untuk berjihad di Palestin.

4. tentera2 kaum Muslimin yang sedang lena dibuai kemewahan duniawi perlu segera bingkas bangun mempersiapkan diri untuk berjihad fi sabilillah.. bilakah lagi kalian akan menyahut seruan jihad dari Allah dan merebut kedudukan mulia sebagai tentera Allah? sampai bilakah kalian hanya ingin tunduk kepada pemerintah sekular yang hanya menghantar kalian untuk berkhidmat di bawah panji kufur PBB, bukannya panji Allah dan Rasul???

5. Rejim Israel laknatullah sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. justeru, kita sekarang benar2 memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin..

wallahu a'alam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...