Followers

Thursday, July 1

install iman

bismillahirrahmanirrahim...

Pernah tidak antum buka komputer hati, dan menemui sebuah virus yang mengacau program-program dan file-file di komputer hati antum? Virus yang bagaimana? Virus yang sentiasa buat hati tidak tenang, suka cemburu dan bercinta. Kalau pernah, pasti virus itu virus merah jambu. Nak tahu virus apa itu?

Virus merah jambu atau virus cinta adalah salah satu jenis virus ganas yang mengakibatkan penyakit hati pada diri kita, dapat merambat ke seluruh network tubuh dan sangat sulit dihilangkan. Dari pelbagai kes yang pernah ditemui, ternyata virus ini banyak ditemui pada usia-usia remaja sekitar umur belasan tahun. Lebih tepatnya virus ini banyak menjangkiti para TEENAGER yang tidak punya sistem pertahanan berupa Software Iman.

Tapi survey juga membuktikan bahawa walaupun remaja-remaja tersebut memiliki software Iman, namun kerana jarang membuka file C:ImanCintaIlahi.Exe atau file C:ImanRajinIbadah.doc yang berada dalam paket software tersebut, maka akhirnya remaja-remaja tersebut terkena juga, dengan didahului pertahanan iman yang cenderung menurun , dan virus merah jambu tersebar ke seluruh komputer hati mereka.


Next, kalau sudah begitu, apa yang terjadi? Maka mulailah virus ini bekerja mengacau sistem, program- program, dan file-file kita dengan selalu menampilkan gambar syaitan yang tertawa lebar, gembira melihat kegagalan kita meraih redha-Nya. Namun banyak juga yang suka dengan penampilan syaitan tersebut. Yang pada akhirnya virus ini membuat hang' pusat sistem otak saraf dan akal mereka. Dan kalau itu terjadi, maka virus ini akhirnya dapat mengalahkan sistem otak saraf dan akal yang kita miliki. Me-nombor-satu-kan cinta pada sesama manusia, dan me-nombor-dua-kan cinta pada Ilahi. Tapi apa yang perlu dilakukan untuk mencegah perkara ini?

Yang mesti antum lakukan pertama, iaitu delete dulu file-file yang dapat menjadi pintu masuk virus ini, misalnya file cintadunia.exe. Lalu memasukkan CD anti-virus yang berisi file sahsiah.exe yang akan membersihkan sedikit demi sedikit virus cinta sampai ke akarnya bila file tersebut dijalankan. Kalau anti virus tersebut tidak berhasil, maka antum perlu menginstall kembali software iman antum semua. Antum boleh pergi ke pusat-pusat yang menawarkan installer iman. Atau antum boleh ‘beli’ CD installer berisi file Aqidah.exe atau Imankuat.doc.

Kalau sudah berhasil diinstall, pastikan komputer hati antum bekerja dengan normal kembali. Dan supaya tidak berulang kembali, maka seringlah membuka file dakwah.exe dan ukhuwwah.doc agar hati sentiasa jernih dan tenang..

wallahu a'alam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...