Followers

Sunday, November 14

Islamic Musical Night

bismillahirrahmanirrahim..

kemuncak Raudhah Festival di CFS IIUM PJ ni berjalan dengan lancar sekali iaitu, Islami Musical Night yang diadakan di Al-Malik Faisal (AMF) Hall. kemeriahan dapat ana rasakan sebaik sahaja masuk dalam AMF. huhu.. ramai orang. lebih kurang 800 lebih yang memenuhi AMF.

Islamic Musical Night ni atau boleh dikatakan "konsert Islamic" ini telah diserikan beberapa artis nasyid jemputan dan persembahan para pelajar luar dan CFS sendiri. konsert yang bermula pukul 9 malam itu mula menerima ketibaan para "peminat" sebaik sahaja habis solat Isya'. nasib baik ana datang awal, dapat seat depan. ramai sangat kat dalam hall tu.

selepas pembukaan oleh MC dan bacaan doa, persembahan dimulakan dengan persembahan Caklempong oleh para pelajar Sekolah Menengah Sains Alam Shah, KL (ASiS). huhu.. bangganya jadi OASiS (Old Boy of ASiS). diikuti pula oleh tarian zapin oleh pelajar ASiS juga. terbaeklah...

then, pelajar CFS pula buat persembahan dikir barat dan Qasidah. semangat diorang buat persembahan. bagus.. usai je persembahan tu, tiba masa persembahan yang dinanti2kan, iaitu persembahan artis jemputan, Far-East dan UNIC. kedua2nya terbaik.. first time jumpa diorang depan mata ni agak teruja jugak la.. yela, biasa dengar suara je, kali ni dapat jumpa tuan empunya badan.. kedua2nya kelakar sebenarnya. dan yang pasti, kelulusan pendidikan diorang ni bagus2. semuanya lepasan universiti, paling kurang ijazah. kira jadi artis yang berpendidikan la.

pastu, majlis diserikan lagi dengan persembahan kumpulan Algebra. maybe ada yang tak kenal. ana pun baru kenal. actually, diorang ni nasyid band. so, agak "kenasyidan" la.. haha.. then, ada persembahan solo pelajar CFS. dia bawa lagu Aku Cinta Allah dan For The Rest Of My Life. lagu Aku Cinta Allah ni memang sedap. sedih lagu ni.. terusik sikit la jiwa ni.

anyway, persembahan yang habis pukul 12 malam tadi ni memberi impak yang sangat memuaskan. orang kata tu, tak rugi bayar RM5 tuk tiket. habis semua persembahan, ada sesi fotografi dan autografi. overall, memang terbaik.. gambar??? nanti2 la ana upload.. =)

4 comments:

Rashdan Roslan said...

lagu 'yang benar tetap benar' yg kumpulan algebra tu best jugak lah... like it.. :)

fif said...

gua plak bangge jadik senior dak2 zapin tu..kahkahkah

jimie1402 said...

xnak komen psal main singer Algebra? hehe~

Nazrin Syafiq said...

haha.. jaz, "NO COMMENT" hahah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...