Followers

Saturday, September 3

sepusing raya

bismillahirrahmanirrahim..

salam aidilfitri buat semua yang mengenali ana dan keluarga.ampun dan maaf ana hulurkan zahir dan batin. harapnya kita semua 0 - 0 la ye.. =)

dah semua member cerita pasal raya, so ana pun tergerak la nak cerita pasal raya. tahun ni raya agak kurang meriah sikit. mungkin sebab dah makin besar kot, so mood nak kutip duit raya dari rumah ke rumah pun makin surut..hahaha.. tapi, collection ana tahun lagi banyak dari adik ana. tu yang pelik tu.. *ceh, beza RM10 je pon.. hihi

macam biasa tiap2 tahun ana akan beraya di Taboh Naning, Melaka. kampung mak. then, bila dah setengah hari raya pertama tu, ana balik ke kampung abah pulak kat Rembia, Melaka. ni yang senang kalau satu negeri ni. drive pun tak sampai setengah jam.

tapi yang bestnya tahun ni, sehari sebelum raya tu, ana dapat la join nenek dengan mak merewang masak juadah untuk hari raya. bayangkanlah, tak pernah2 merewang pastu tiba2 join. bawang putih semangkuk pun nak dekat setengah jam ana siang.. adoyai.. *kat tempat ana memang panggil siang bawang..

pagi raya macam biasa2 je. pakai baju raya (tahun lepas punyer..), breakfast sikit, salam2, nangis2, solat raya, ziarah kubur, balik sambung 'breakfast' lagi.. haha.. mana tak naik berat badan ni.. sebulan nak 3 kilo, tapi sehari je nak naik 5 kilo.. parah2..

gambar? actually, malas nak upload. apa kata anda semua klik DI SINI.. senang kan?? hihi.

tak lupa juga, Salam Kemerdekaan ke-54 buat semua warganegara Malaysia. jadikan kemerdekaan negara ini sebagai satu cara untuk kita lebih menyayangi negara dan menanam rasa hormat kepada negara sendiri. merdekakan diri kita dari anasir2 yang sering menyuntik rasa anti-perpaduan. Rasulullah mengajar kita untuk sering berbuat baik dan menghormati tak kira bangsa, agama dan warna kulit.

harapnya, dengan pemergian Ramadhan yang lalu membawa banyak manfaat kepada diri kita. sambutlah syawal dengan bersederhana dan hayati erti kemerdekaan dengan penuh semangat.

wallahu a'alam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...