Followers

Wednesday, December 21

Kencing Ulama : Melampau!

bismillahirrahmanirrahim..

kaifa hal? InsyaAllah bikhair. Sebelum apa2, ana nak anda semua nilai gambar yang ada di bawah ni.



Pertama2nya, ana ni bukanlah berpihak pada mana2 parti politik yang bertanding di Malaysia ni sebab kebanyakannya memang politik yang kotor. Tapi apa yang ana marah dan geram sangat ni ialah gambar seorang alim diKENCING oleh orang yang ana sendiri tak tau apa agama budak ni.

"SO?? APA MASALAHNYA?? BIASALAH TU.. ADAT FANATIK POLITIK DAH NAK DEKAT2 PRU NI.. TERIMA JELAH.."

Ana ni sebenarnya bukanlah kisah sangat orang politik ni nak guna taktik2 pancing undi ni. Dah berkali2 dah benda ni jadi. Bila time nak mengundi je, mulalah nak tar jalan, mulalah nak singgah rumah orang itu ini.. kalau boleh agaknya celah jamban orang pun diorang nak masuk. Tapi bila dah menang, HARAAAAAM nak turun padang. Agaknya Malaysia ni akan maju bila tiba masa nak mengundi je kot..

TETAPI, yang ana kisahkan ialah gambar ORANG ISLAM yang dikencingnya tu. Tak kisahlah parti politik mana sekalipun, tetapi itu sudah menghina orang Islam sekaligus menghina agama Islam itu sendiri. Korang tak rasa sakit hati ke bile ada orang Islam, yang seagama seakidah dengan kita ni diKENCING macam tu je??

Dan bila ada satu kejadian di mana bendera DS Najib Razak diturunkan oleh mahasiswa, mulalah orang nak melalak tak tentu pasal. Nak ludah sepak segala bagai. Buat video lagi. Hebat sungguh orang Islam zaman sekarang ni. TAPI, bila mana orang Islam kita ni dikencing, ada siapa berani angkat muka?? Ada keluar paper ke, berita ke?? ADA??


Itu baru gambar, fine la kan. Bukannya hancing pun bau orang Islam tu nanti. Tapi, dalam kes hudud, DS Chua Soi Lek yang sesuka hati menyelar hukum Allah itu, mengatakan kejam dan akan menyebabkan ekonomi negara merudum, ada mana2 orang Islam dalam parti komponen mahupun dalam kerajaan pemerintah angkat suara? TAKDE...

Takkan la bila agama Islam ni dipijak dijual dikencing baru ada sepanduk2 yang nak naik "AYUH SELAMATKAN AGAMA ISLAM.." atau pun "KEMBALIKAN HAK KAMI ORANG ISLAM..". Masa tu, orang bukan Islam dan mungkin juga orang Islam kita sendiri akan tepuk tangan dengan gemuruh sekali.

Sedarlah wahai saudara2ku. Lupakan perbezaan fahaman, tinggalkan sengketa politik. Bersatu demi Islam, Bukan demi UMNO, PAS, PR dan sebagainya. Buatlah sesuatu demi Allah.

wallahu a'alam.

1 comment:

Farhana Fakhira said...

some people are being so obsessed dengan parti masing2. entah lah wei. both pihak ada masalah masing masing aku rasa. tak kiralah kerajaan ke pembangkang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...