Followers

Tuesday, June 5

InsyaAllah, Ke Kuantan

bismillahirrahmanirrahim..

Balik je keje tu, pas mandi solat bagai, terus aku online buka ibnuhajar tu untuk check result last sem aku before masuk main campus. Bila check, 0.o ~~

PeLiK..

Before that, biar aku summarize kan apa yang berlaku sem lepas berkenaan dengan academic aku. Pada mulanya aku target nak 4rata sem tu disebabkan result aku terbabas sem sebelumnya sampai CGPA aku jatuh kaw2. So, aku cuba la nak naikkan balik walaupun sikit kan~~

Maka, datang pulak kerja MRC aku yang bertimbun2. Adeyai~~ Tapi itu amanah, aku cuba ikhlaskan hati membuat segalanya. Masuk kelas, aku cubalah concentrate walaupun fikiran aku ni melayang ke mana2 kan. Segala report2 bagai tu aku cubalah nak buat sendiri, ambil iktibar Biology 1 yang aku dapat report rendah sebab kopipasta member punya... haha

Bila dah dapat result midsem exam tu, aku terlalu kecewa memandangkan 4rata itu bukan lagi milikku. Math 2 aku yang hentah hapa2 tu, dengan Biology yang merepek2 je result tu.. Aku hanya mampu fikir, "Mungkin rezeki aku kat kos lain kot~~" Tapi aku cuba jela sedaya upaya mengharapkan Allah Maha Mengetahui mengubah haluan ku ke arah yg lebih baik..

Akhirnya,

English for Academic Purposes : B
Mathematics 2 : A
Biology 2 : A-
GPA : 3.817
CGPA : 3.704

Alhamdulillah... Memandangkan kos Pharmacy memerlukan passing grade 3.5, so InsyaAllah, aku akan ke Kuantan untuk sambung degree. Tapi untuk bersaing sesama kami ni, entahlah lepas ke tidak. Sebab ramai yang bijak2 kan... So, aku hanya mampu berdoa dan bertawakal je la.. =)



notakaki : EAP aku dapat B je.. hmm.. Boleh la tu. Lagipun, EAP aku buat last minit je pong. haha... Tapi siyesly aku tak sangka Maths 2 aku dapat A. Hari hampir fail kot midsem aku.. haha.. papepong, ALHAMDULILLAH~~

2 comments:

Farhana Fakhira said...

congrts wei :D

fif said...

Farhana Fakhira said...
congrts wei :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...