Followers

Saturday, March 5

Happy Birthday Emak..

bismillahirrahmanirrahim..

tanggal 5 Mac 1964 di Kampung Taboh, Naning, Melaka. lahirlah seorang insan yang amat bermakna dalam hidup ini. diberi nama Norlily Bt Leman, merupakan seorang ibu kepada dua anak lelakinya. itulah dia EMAK.

dari jauh, mungkin dia kelihatan sombong, suka marah. tapi sebenarnya dia seorang yang kelakar, sangat pengasih. meskipun ada yang melabelnya sebagai 'mulut laser', tapi setiap katanya itu penuh makna dan betul. dia tidak menipu. mudah juga mengalirkan air mata tatkala melihat kesedihan orang lain. emak juga sangat memahami isi hati seseorang dan juga air mukanya. tak tahu apa lagi yang ingin di'describe'kan mengenai si EMAK. hanya yang dapat ku katakan pada hari keramat ini ialah:

SELAMAT HARI JADI EMAK

tak seperti tahun2 yang lalu, tahun ini ana tak dapat nak hadiahkan yang special kepada mak. al-maklumlah poket tengah kering ni. gaji pon tak masuk lagi. so, ana komplot lah dengan adik untuk belikan kek SECRET RECIPE je. ok lah kan?? hadiah tak penting, yang penting ialah ingatan yang ikhlas terhadap emak.



"emak, epit nak ucapkan happy birthday kepada mak. maaf lah tahun ini tak ada hadiah yang special sangat. walaupun epit tahu mak tak akan baca benda ni dan mungkin tak tahu pun tentang kewujudan blog ni, epit nak mak tahu yang epit sayang kat mak. dengan harapan, keluarga kita akan terus bahagia dunia dan akhirat. agar kita ditemukan di dalam syurga nanti. InsyaAllah.."

"emak, setiap anak ada salah silapnya. kalau tak pernah buat salah tu, mesti ada something wrong somewhere kan. so, epit pun tahu epit ada banyak salah dengan mak. mungkin ada yang mak tahu dan mungkin yang ada mak tak tahu. mungkin dosa yang sengaja epit buat, dan mungkin juga dosa yang epit tak sengaja buat. so, EPIT NAK MOHON MAAF atas segala dosa dan keterlanjuran selama ni. halalkanlah makan minum epit, setiap titisan susu ibu yang mak bagi. setiap silap langkah epit, semua epit mohon maaf..."

"EPIT SAYANG MAK"

1 comment:

aRinarRe said...

Her name's very sweet!
Happy Birthday Aunty! May Allah bless :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...