Followers

Saturday, August 25

Kenangan Blog Mahallah

bismillahirrahmanirrahim..

Sebagai seorang blogger sejati (ok. ni tak tipu), aku memang suka dalam penulisan blog. Tak kisah la entry yang panjang lebar mahupun sekadar letak tajuk tanpa isi. Semuanya aku suka.

Aku mula berjinak-jinak dengan blogging ni since form 4 kat sekolah dulu. Aku terikut member2 sekolah aku yang lama yang aktif blogging. So, semangat ingin mencuba aku yang tinggi buatkan aku dah sangap sangat nak blogging. Sampailah sekarang, aku masih gemar meluahkan segalanya dalam blog.


Dan satu ketika, masa aku mula aktif dalam MRC, aku merasakan bahawa publisiti program MRC seperti tak ada langsung. Aku diberitahu yang setiap MRC ada blog mahallah sendiri. Maka, 'tercanak2' la (ni bahasa budak sekolah aku. sila jangan pikir bukan2) aku nak ambil alih blog tu. Memandangkan aku Setiausaha MRC mahallah aku, maka aku gunalah kuasa aku untuk ambil alih blog tu. haha.. (sedikit kuku besi di situ)

Aku bukanlah admin pertama blog mahallah. Setakat yang aku tahu, aku merupakan admin yang kedua. First admin was the one yang create blog tu. Aku mintak user name, password dan email mahallah. Lepas tu, aku terus bermaharajalela dalam blog tu. Dan aku sangat kuat dalam mempromosi blog tu. Di semua page CFS IIUM aku letak link untuk setiap update.. Alhamdulillah, ramai yang mendapat maklumat melalui blog tu.


Aku sedikit teruja. Kenapa aku teruja? Sebab niat aku untuk membuktikan yang MRC bukanlah badan berkuasa mahallah yang hanya tahu duduk kat mahallah office dan buat program sahaja. Tapi, nak membuktikan MRC peka dalam urusan yang berlaku di CFS. Itu apa yang aku rasa la. Aku tak tahu apa yang student lain rasa.

Tipulah kalau aku kata yang aku tak pernah kena hentam kat dalam blog tu. Ada satu ketika tu, di ruangan chatbox, ada seorang student yang meluahkan rasa tak puas hati apabila MRC tak peka dengan kebajikan student dalam mahallah itu sendiri. Aku tersentak. Oh. Aku terlupa. Kita MRC semua terlupa yang program bukan untuk bersuka2, tapi untuk kebajikan bersama. Dan YA! Aku sedar yang masalah dalam mahallah adalah masalah bersama.  =(

Aku sedikit excited bila mana setiap entry yang aku post mendapat komen dan like yang memberansangkan. YA! Itu yang aku rasa sebab sebagai blogger, aku nak tahu reaksi readers. Suka atau tak. Yedak?


Tu semua antara kenangan aku sebagai admin blog mahallah. Ya. Aku terlalu aktif dalam blog mahallah, sehingga adakalanya blog aku sendiri sudah makin banyak sarangnya. *sedikit sedih*

Dan bila mana aku nak tinggalkan blog mahallah tu, bila mana aku nak graduate dari CFS IIUM, aku sedih. Tipu la kalau aku kata aku tak sedih. Sebab aku dah anggap blog tu dah macam blog aku sendiri. Dan sehingga sekarang aku masih jenguk2 blog tu. Tapi aku tak sign in la. Sebab aku dah tak ada kuasa sebagai admin blog tu lagi.

In my memory. MAHALLAH ABU BAK'R, CFS IIUM.

Itu sahaja. TamaT.

notakaki : To the new mahallah blog's admin, I wish you all the best with the blog. Keep updating the blog, cause that's the most practical way for MRC to communicate with the students. (bg ucapan macam ada orang baca je.. haha)

2 comments:

Unknown said...

alalalaaa... sedeynyaaaa...

Nazrin Syafiq said...

eehhh... mestilah sedih.. korang rajin2 la update blog tu.. nak tau gak program2 yg korg buat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...