Followers

Saturday, October 13

Hiking Di Bukit Panorama

bismillahirrahmanirrahim..

Akhirnya lah aku dapat meng-update blog aku sendiri secara official. Alhamdulillah.

Aku nak story kat korang semua pasal hiking di Bukit Panorama, Sungai Lembing, Pahang. Kalau nak diikutkan, aku hiking ni dah dekat 2 minggu lepas. But then, masa untuk aku update tak berapa nak ada. =( Anyway, aku pergi hiking hari tu dengan member aku di Mahallah IM2 ni. YUP! 3 ORANG je yang join dari IM2. Best kan..? #likeaboss


Kitorang diminta untuk tunggu dalam pukul 4 pagi, sebab depa kata bas akan bertolak pukul 4. Tapi, sebab depa ni melayu, so kitorang bertolak pukul 4.45 pagi. Damn! Lama gila aku tunggu. Tapi takpe la kan. Pengalaman nak ber-hiking. Perjalanan dari sini ke kaki Bukit Panorama tu ada la dalam 30 minit camtu. Kat area Sungai Lembing ramai Cina, so tak heran la kalau pagi2 buta tu kami ditemani oleh orang2 Cina yang tua2 untuk hiking sekali.


Pukul 5 lebih tu kami mula panjat bukit tu. Best gak sebenarnya sebab sejuk kan. So, peluh2 pun sejuk je. Tapi yang lagi best ialah GELAP! Seriously tak nampak apa. Nasib baik la ada yang bawak torchlight. Tersuluh jugak mata ni. hahhaa.. Dari kaki bukit ke puncak tu ada la dalam 30 minit. Tu non-stop jalan la. Lenguh beb~~ Pancit gak la aku sebenarnya. hahah

tidur ke pengsan ni..?
tengah gelap lagi. so, tak nampak sengat la scenery nya..

tertidur apek tu.. kesian dia..
Sampai je kat atas, relax2, then solat subuh kat sana. Memang best kan kalau solat subuh sambil peluh2 tu. Rasa dia TERBAIK!! Alhamdulillah dah sampai. Sambil2 nak tunggu tu, aku agak terkesima dengan ciptaan Allah dari atas bukit tu. Dapat tengok sunrise. Subhanallah...



rasa macam ada kat pulau yang terapung pulak..
cari herba bukit ke kak... hahah
ni dah kat puncak.. mendatar je sebenarnya..
subhanallah~
tu dia... ketaq lutut nak turun weyh..

Lepas dah habis tu, kitorang semua turun balik sebab depa kata nak pergi mandi air terjun pulak. Terbaik la beb... Jauh gak sebenarnya dari kaki bukit tu ke Air Terjun Sungai Pandan ni. Nak dekat 45 minit gak la. Tapi cantik la scenery dia. So, aku suggest la korang2 pergi sana. =)



tak banyak sgt gambar kat waterfall ni. sbb dah excited nak mandi kan.. haha
Anyway, ni first time aku hiking. Biasa aku pergi jungle trekking je. Lebih kurang la kot.. hahaha. Oh lupa pulak. Ni program under MRC. Terbaik la MRC.,. =)

notakaki : Bila aku dah semput macam tu, barulah aku sedar yang aku dah lama tak exercise.. hahaha...

1 comment:

apies said...

sg pandan. lama xpegi nih.jom skali

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...