Followers

Sunday, October 28

First Time Naik Bas Ekspres? o.0

bismillahirrahmanirrahim..

oK. Tajuk kat atas ni merujuk kepada aku. haha.

Mesti korang ingat yang aku ni, "Hulu giler mamat ni tak penah nak bak ekspres.." atau lebih kurang macam tu la. Kan3..?

Ekceli, dah blambak kali dah aku naik bas ekspres ni. Pergi jalan sana sini. Cuma yang first time ni ialah time balik KL dari Kuantan hari tu. Cuti seminggu raya haji. Tak penah lagi aku balik dari Institut Pembelajaran aku ke rumah. PES TAIM beb..!!


Dulu kat sekolah pun, form 1 sampai form 3 aku sekolah harian je. Dekat dengan rumah. Naik bas RapidKL je la kan. Then, form 4-form5 aku kat ASiS, kat Cheras nun. Parent aku amek. Kadang2 naik KTM balik Selayang. Kat CFS pulak, aku naik KTM je. Sekarang kat Kuantan, nak cari KTM memang tak la kan.. haha.. So, ber-bas la aku tiap2 kali nak balik.

Kalau nak ikutkan, aku lagi rasa selesa naik train daripada naik bas. Sebab apa, kat train ada landasan. Kurang risiko accident. Yela, tapi kalau da ajal tu, tengah tidur pun boleh mati, yedak? Tengah2 blogging ni pon boleh 'jalan', yedak? #insaf2

Oh ye! Balik hari tu pun, aku ditemani sohabat baik merangkap bekas rumet aku kat CFS dulu. Yela, kot2 la aku sesat plak nak cari bas tu kan.. (ok. ni bukan fakta..) haha. Hari tu balik aku naik Sani Ekspress. Depa kata bas ni mahal sikit. Aku on je.. Demi sebuah pengalaman, apa salahnya.. =.=


Dah tu, balik turun kat Pekeliling. Bila dah sampai KL nuh, pandai la aku cari jalan balik. Orang KL taktau jalan KL memang nak kene sepak bertubi2 la kan.. =)

Anyway, tu je nak cerita. haha. Pengalaman kan..? Kena la kongsi bersama..

notakaki : Naik cuti ni memang best la kan dengan kuiz segala bagai tu.. Muka2 tak study macam aku ni, alamatnya jadi ZOMBIE la nanti.. haha

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...