Followers

Sunday, August 18

Esok dah sekolah..

bismillahirrahmanirrahim..


Ok. Aku takde kene mengena pun dalam situasi ni. Just nak habaq kat hangpa yang esok budak2 da start sekolah. Kecuali kelantan la kot yang dah start hari ni (Ahad). haha

Seronok dan kelakar sebenarnya tengok gelagat budak2 sekolah ni, terutamanya bila dah nak buka sekolah balik. Ada yang taknak pegi, ada yang susah tidur awal, ada yang baru gelabah nak siapkan homework.. (macam aku dulu kala la.. haha)


Tapi bezanya aku dulu bila nak buka sekolah, ada 2 timeline. Satu ialah waktu aku sekolah harian, dan satu lagi ialah ketika aku berada di sekolah berasrama penuh (SBP).

Kalau di sekolah harian dulu tika mana sekolah nak buka balik, masa itu la mood untuk study takde. Bosan. Sebab apa? Sebab kawan2 sekolah harian tu budak2 kat area kita juga. Da banyak kongsi cerita. So, takde apa sangat yang nak dikongsikan.

Lain hal pulak bila da masuk SBP. Dorm mates kita orang yang berlainan negeri, jadi bila nak berjumpa untuk sharing cerita tu semangatnya jadi lain. Mood nak 'menjoyah' tu membara sikit. haha. Sebab member berlainan tempat pastinya membawa pelbagai cerita yang berlainan, yedak?

So, untuk yang nak masuk sekolah balik esok, ni ada pesanan sket..



Selamat bersekolah kembali..

notakaki: Bila aku jumpa sepupu2 tadi, aku cakap dengan depa gini.. "Ha.. ha.. Esok korang sekolah. Abang cuti lagi.. yes!!" haha.. Diorang pun, =.='

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...