Followers

Wednesday, January 29

Expect What Should Be Expected

bismillahirrahmanirrahim..

Ok. Tajuk tu macam pelik sikit. haha..

#alhamdulillahtsummalhamdulillah

Result semester lepas baru je keluar malam tadi. Tapi sebab aku mengantuk sangat, so aku tengok pagi tadi je. Kalau berasak-asak masuk kat portal tu, bukannya boleh bukak pon yedak..? (ke boleh..??)

Anyway, result kali ni ada yang berada dalam jangkaan dan ada yang tidak. Tapi kebanyakannya tidak. Aku taknak lah ulas satu2 paper sebab aku dah post benda ni kat sini.. [KLIK SINI].


Maintain..? Tak mugkin. Setiap semester aku menurun. Tapi alhamdulillah, penurunan tu tak secara drastik. #syukur Turun dalam 0.01-0.05 je la. Still syukur sebab dalam range 3.3 jugak. Adakah kalau below 3.0 tak bersyukur..? Tak. Aku still bersyukur, tapi akan ada rasa kecewa dengan diri sendiri. 


Parenting. Result dalam jangkaan sebab subjek ni banyak presentation je. Tapi best sebab belajar macam mana nak jadi parent yang betul.
AIA. Alhamdulillah. Sebab aku expect bawah lagi. Carry mark rendah. Fail takyah cakap la kan. Syukur
Physical Pharmacy. As expected. Tak suka physic. I deserve it
MedChem. Ni tak expect. Sebab memang aku tak expect apa2 pon. Carry mark takde, Exam susah. So takleh nak expect la
Pharmaceutical Analysis. Yang ni memang dalam expectation. haha. Carry mark rendah. Hilang 30 markah kat carry mark je. Sedih.
PNS. Alhamdulillah. Ni paling tinggi aku expect B+ je. Tapi Allah bagi lebih. =)
Immunology. Alhamdulillah. Aku tak pernah dapat A dalam subjek core. First time. Soalan hari tu pun agak senang sebenarnya kalau kita study betul2.
Pharmacy Practice. As expected. 
UNGS. Ni agak kecewa sikit la dengan diri aku. Paper ni paper logik je kan. Tapi still tak boleh nak dapat at least A-. Mungkin tahap logik aku masih rendah. Lepas jawab paper hari tu pun aku rasa tak puas jawab sebab terlalu banyak aku merepek kosong. hmm. Takpelah. Syukur. =)


Overall, Alhamdulillah. Nombor pada GPA atau CGPA tu banyak peranannya. Tipu lah kalau aku kata takde kan. Semua orang mengharapkan CGPA tinggi. Tapi, nak habaq kat sini. Yang penting ilmu yang kita dapat tu. Kalau CGPA tinggi, tapi bila tanya balik terus tak ingat, serupa takyah dapat CGPA macam tu, yedak..?

notakaki: Rezeki itu milik Allah. Maka, carilah ia..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...