Followers

Sunday, January 6

DC 16th: The Eleventh Striker. Nice!!

bismillahirrahmanirrahim..

Ok.. Aku rasa aku lah fan Detective Conan yang paling lambat tengok movie yg ke-16. T.T Kesian tak kat aku?? huhu


Actually aku dah tunggu lama dah sejak DCTP announced yang movie ke-16 nak keluar bulan 10 hari tu. Tapi bila aku buka, depa habaq yang DCTP ada masalah teknikal. Cis!! Kenapa aku tunggu DCTP punya, padahal kat website lain semua dah keluar yang boleh tengok online?? Sebab DCTP punya ada English subtitle. Senang la nak tengok kalau ada subtitle kan. =) And aku tak suka tengok online. Tak boleh nak ulang2 tengok... haha

Anyway, dengan kelajuan maksima broadband aku, lantas aku men-download lepas depa release-kan movie ke-16 tu. Kejap giler aku donwload. Dalam setengah jam siap dah. Mungkin kurang. haha



Then, dalam ketenangan hati, aku pun menonton la movie tu. My comments were:

1. Overall, Nice!! Aku suka giler. Pack with action
2. Family and friendship values yang tinggi
3. Dan lagi sekali aku tak dapat nak rungkaikan sapa penjenayah di akhir cerita tu.. haha.. Actually, tiap2 kali cerita tu aku cuba make an intelligent guess tentang culprit. Tapi tewas!! huhu
4. Football skill yang best. Dan skill2 depa tu SANGAAAAT HYPERBOLA!! haha
5. Macam biasa, ada part2 yang amat lawak!! Tergelak sorang2 aku depan laptop.. haha

Pada korang2 yang tak tengok lagi tu, sila la tengok cepat2 sebelum movie ke-17 di-release-kan. haha.. Sapa2 yang dekat2 dengan aku tu boleh la copy movie ni dari aku je... (baik x?? :P)


Oh yeah!! Next movie is DC 17th Movie: Private Eye in the Distant Sea.. Tak sabar lak nak tengok. Tapi kalau tengok gayanya macam cerita pasal kapal2 dan laut2 lagi. Macam movie DC 9th: Strategy Above the Depths. hmm.. Pape pon, tunggu je la kemunculannya bulan 4 ni!! Watch out!!

notakaki: Kipas-susah-mati DC movie~~ haha

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...