Followers

Friday, May 7

Yahudi: Musuh atau Sahabat???

bismillahirrahmanirrahim..

sebelum ape2, ana memulakan bicara untuk mengucapkan ahlan wasahlan ke blog ana yang tak seberapa ni.. bukan ape, ada lagi sahabat ana yang tak tau akan kehadiran blog ana ni.. huhu.. untuk pengetahuan antum, blog ni ana jadikan sebagai wadah untuk ana sampaikan dakwah..

ok.. back to the topic, kalau kita tengok dan perhatikan dalam Al-Quran, banyak disebutkan tentang yahudi dan bani Israel. sehingga ada dikatakan bahawa bani Israel ini merupakan bangsa pilihan (ketika itu) di mana mereka telah dikurniakan nikmat yang melimpah, namun mereka ini dengan sewenangnya melupa serta melanggar perintah Allah. (2:40)

yahudi, seperti yang kita ketahui telah dahulunya hidup dalam kesulitan pada zaman Hitler yang mana mereka telah cuba dilupuskan oleh tentera Nazi. mereka hidup dengan penuh penderitaan. namun, jika kita bandingkan dengan kehidupan bangsa Yahudi masa kini, mereka sudah jauh maju daripada kita. sehinggakan, mereka mampu menakluk dunia dengan apa cara sekalipun.

seorang tokoh (ana x ingat siapa) pernah berkata lebih kurang begini, "umat Islam ini tak mampu kita tewaskan dengan mata pedang, tapi dengan cara kita goyahkan aqidah mereka, kita pasti akan menang"

boleh saja kita lihat zaman sekarang yang mana bangsa Yahudi sedang bermaharaja lela memain serta merosakkan aqidah umat Islam yang kini amat lusuh sekali. mereka menggunakan teknik "perang saraf" dalam usaha ini. kalau nak guna perang senjata, dah sah2 la mereka tak mampu walaupun mereka ada pelbagai senjata hebat yang boleh membunuh apa saja. sebab Allah pasti akan menolong hambaNya yang beriman melawan musuh Allah itu..

mereka menggunakan pelbagai agenda, dari fesyen rambut hinggalah ke makanan sekalipun. semuanya berteraskan yahudi. bukan ape, sekarang ni tengah hangat mengatakan bahawa semua atau sebahagian keuntungan dan keberhasilan daripada syarikat2 yahudi ini akan disalurkan ke Israel untuk pembangunan mereka di sana.




dah la mereka menduduki bumi palestin secara haram, ditambah pula dengan rancangan mereka nak melupuskan Palestin dari bumi ini. ini maknanya semua saudara SEAGAMA kita akan diluputkan dari dunia ini.. YA ALLAH, kuatkanlah mereka... namun, tak semua umat Islam di dunia ini mengecam Yahudi laknatullah ini sebagai penjenayah antarabangsa. mereka lebih rela bekerjasama dengan Yahudi demi kepentingan peribadi. tak kisah la apa yang mereka nak buat, tapi kalau nak berurusan dengan Yahudi ngan Nasrani ni, lupakanlah niat mereka tu.. sebab mereka ni takkan ikut apa yang kita cakap.. diorang nak kita ikut je apa yang diorang nak.. ikut je hala tuju yang mereka tetapkan.. itula sikap mereka yang digambarkan dalam Al-Quran..

"dan orang2 Yahudi dan Nasrani itu tidak akan sekali-kali rela kepada mu selagi kamu tidak mengikut agama mereka" (2:120)

itula masalahnya mereka ni.. degil.. mereka ini memang membenci Islam sejak dahulu lagi.. dan apa yang kita perlu buat sekarang, perlu mantapkan mutaba'ah kita, kuatkan iman, tingkatkan amal, berdakwah dan bela umat Islam kita yang beriman kepada ALLAH..

"... telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi ..." (ali imran:118)

wallahu a'alam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...