Followers

Friday, April 20

3 Minggu Berbaki di CFS

bismillahirrahmanirrahim..

Well. Sebagai graduating student, aku admit la yang aku amat happy bila dah nak habis foundation. Member aku kat universiti dan kolej lain masing2 dah masuk first year degree level. Aku ni baru nak terloncat2 habis foundation. Itu pun tak tau lagi boleh dapat ke tak course yang aku nak ni. InsyaAllah..

Melihatkan CGPA aku yang tak berapa nak kuat ni :: 3.67 :: , so aku kene la merenung dan merancang masa depan dengan elok2. And of course la aku kene struggle untuk final exam aku ni kan. Ada orang pernah kata kat aku:

DER! SYUKUR LA CGPA TINGGI.. KITORANG NI BERAPA KERAT JE PONG~~"


Itu aku tak tau la korang really care ke tak pasal masa depan korang. Bagi aku, kalau kita pikir yang orang lain ada lagi rendah, sampai bila la aku ni nak cakap pada diri aku :

"NAZ! KO DAH JAUH KETINGGALAN NI. ORANG LAIN DAH PEGANG BUNSEN BURNER, KO BARU NAK BELAJAR PEGANG MANCIS.. COM'ON LA DUDE.."

OK. Ni analogi je. Kita asyik duk pikir pasal ada orang dapat CGPA lagi rendah. Then, kita pun akan bersenang-lenang menembamkan punggung sebab dah ada orang lagi rendah. That's why I cakap dekat U yang kita ni kene look very forward. Sapa yang rasa nak maju, nak berjaya kene strive la. Jangan bila dah sangkut kat mana2, baru nak salahkan orang sekeliling. Tu yang salah orang kita ni..

Tayyib..

Dah nak hujung2 last semester ni, aku pun dah kene struggle untuk maintain CGPA. Satu minggu tinggal untuk study week, consultation segala bagai. Then, 2 minggu untuk exam. 3 paper je pong aku kene ambil. Tapi tu yang kene pulun habis tu..


Alhamdulillah. Kerja MRC aku dah semakin habis. Tinggal aku nak wariskan beberapa benda yang perlu untuk MRC sesi akan datang. Sapa pun diorang aku tak kisah. Aku tak nak diorang jadi macam aku dulu yang terpaksa mula dari scratch untuk buat surat. (Almaklum la SECRETARY la katakan..) Kene habiskan masa berjam2 untuk belajar buat surat dengan betul. Haish. Pengalaman~~

Dan masa ni la aku nak menyedut segala stok2 movie, drama (KECUALI KOREA. Aku tak suka.. haha).. Sebab time cuti nanti, kene ada leisure gak kan. =) haha. Adios..

notakaki : Setakat ni aku baru ada stok2 Pokemon dengan Digimon je. haha. Ok. Aku layan gak benda2 ni. =)

2 comments:

jimie1402 said...

Aku menanti di Kuantan. =D

Nazrin Syafiq said...

nantikan aku di sana.. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...