Followers

Tuesday, April 3

Nazrin, lower your gaze!

bismillahirrahmanirrahim..

Terpana aku sekejap dalam kelas Biology tadi. Sedang aku masuk ke dalam kelas, aku ternampak sepersalinan pakaian yang bagiku amat cantik WARNANYA. Ala2 hijau kodroi gitu. Lantas terkeluar la perkataan ni :

"Miss, lawa lah warna tu.."

Ala2 gini la colour dia. Btw, dalam gambar ni bukan Miss Fi. Beliau pakai tudung labuh!!

Miss Fi hanya tersenyum. Macam biasa la dia dengan senyuman dia. Then, selang beberapa detik tu, aku puji la lagi sebab memang cantik. Nak buat macam mana kan?? Aku kalau suka satu benda tu, memang aku akan tersebut2 la. Then, bila aku dah puji buat kali kedua tu, maka berkatalah beliau :

"Nazrin, lower your gaze!"

Oh! Aku hampir terlupa etika dan 'pagar' aku sebagai seorang Muslim. Mula2 rasa sentap gak la. Aku bukan tengok dia, aku tengok WARNA baju dia. Tapi bila dah pikir2 balik, YA! Aku salah dalam hal ni.

Satu benda yang aku dapat dalam kelas BIOLAGY hari ni ialah tak kira apa jugak yang kita tengok tu, kalau bercanggahan dengan syariat, tetap tak boleh. Bila pikir balik, bukannya tengok body atau aurat atau apa2 pun. Just tengok warna je. Tapi, orang kata dari mata tu le bermula segalanya yang tak elok.

SO, LOWER YOUR GAZE!

notakaki : Inspite of banyak benda yang Miss Fi ajar BIOLOGY dalam kelas hari ni, itu je yang aku dapat. Which yang takde kaitan pong. Sorry la Miss. Otak tak center sangat hari ni~~


2 comments:

Farhana Fakhira said...

serius wehh? dah kau puji dia sampai dua kali. perempuan je selalu buat mcm tu wei. hahah

Nazrin Syafiq said...

aku puji kaler baju dia. bukannya aku puji dia cantik ke, menawan ke hape.. sebab aku suka warna tu. nak buat cane kan.. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...