Followers

Sunday, September 9

Eksklusif : Punca Lelaki Jadi Gay

bismillahirrahmanirrahim..

Kenapa aku letak 'EKSKLUSIF' kat situ? Sebab apa benda yang aku nak share kat bawah ni merupakan perkongsian eksklusif member aku yang 'malangnya' telah terjerumus ke kancah yang dimaksudkan di atas.
So, kira sumber yang REAL HABIS la ni..

Nama panggilan member aku ni ialah Jay. Dia sebaya dengan aku dan aku kenal dia ni di tempat aku pernah menuntut ilmu satu ketika dulu. Pada mulanya, dia merahsiakan perkara itu pada aku dan akhirnya, kantoi jugak. haha.. Tapi, aku tetap menerima dia sebagai sahabat aku..

Dia bagi aku permission untuk berkongsi dengan korang semua tentang punca2 seorang menjadi gay ni atas sebab dia tak nak orang2 lain 'terkantoi' macam dia jugak.. Dia bagi aku point2, dan aku elaborate la..


SILA BACA ARTIKEL INI SECARA ILMIAH. 
_______________________________________________________________________________

Kebiasaannya, seorang gay bermula dari seorang yang straight. Tetapi, atas sebab2 tertentu, depa ni terjerumus ke kancah gay. Banyak sebenarnya punca2 orang jadi gay ni.

1. Pengaruh Keluarga

Seorang bapa yang 'gay' atau 'bisexual' boleh mempengaruhi anak depa. Biasanya, kes2 macam ni melibatkan hubungan seks terlarang yang terjadi antara depa dengan anak2 depa. Anak2 yang sedang membesar akan menjadi keliru dengan identiti depa, khayal dalam dunia seks terlarang dan terus menjadi gay.

Dan banyak jugak antara depa ni yang mempunyai ahli keluarga perempuan yang ramai. Tak kira la adik beradik ke, mak ke, jiran tetangga ke.. Semuanya boleh menyebabkan lelaki cenderung untuk bersifat ke-perempuan-an dan tertarik kepada lelaki. Sebab tu jugak la ramai yang kita tengok orang2 yang 'lembut' ni.


2. Pengaruh Video Lucah

Biasanya, lelaki macam ni akan bermula dengan video straight (lelaki dan wanita). Dan bila depa ni lebih suka tengok lelaki dari wanita, maka video yang straight akan berubah menjadi 'bengkok'. Sebab apa depa nak tengok lelaki pulak? Cer tengok punca yang seterusnya ni.

3. Onani dan Fizikal Badan

Di awal2 tumbesaran seorang lelaki, ada sahaja lelaki yang cenderung untuk beronani atas alasan melepaskan 'gian'. (AMARAN : ONANI DILARANG DALAM ISLAM) Namun, bagi sesetengah yang 'malang' ni akan kecewa dengan fizikal badan mereka sendiri, yakni dengan bentuk, saiz, dan apa2 jugak yang berkaitan dengan badan. Sehinggalah suatu tahap depa akan admire dengan bentuk badan yang ideal orang lain dan terbayang2 dengan bentuk yang demikian.

Sebab tu jugaklah timbul kes2 orang skodeng sesama jantina, meraba dan sebagainya.


Paras wajah pun jadi satu masalah juga. Kes2 macam ni bermula dengan muka2 lelaki yang dikategori sebagai 'jambu' dan seakan-akan wanita. Tu yang sangkut tu. Benda macam ni applied juga untuk depa2 yang tidak mempunyai paras wajah yang menarik. Depa lebih admire untuk mendapatkan wajah yang attractive, sehinggakan menjadi sebab depa lebih suka untuk menatap wajah lelaki lain.

4. Kecewa dengan Wanita

Bila seorang lelaki bercinta dengan seorang wanita, pastu kecewa, maka depa akan frust 'menonggeng' la. Kebencian terhadap wanita akan mula meluap dan akhirnya lebih cenderung  untuk 'bercinta' dengan lelaki.

5. Kita Sama-sama Lelaki

"Rileks la bro, kita sama2 lelaki. Apa nak malu...??"


Benda macam ni sering terjadi, tambah2 lagi bagi depa yang bersekolah asrama. Kes "RILEK LA.." ni akan dimulai dengan keberanian seorang lelaki untuk mendedahkan bahagian badan depa kepada lelaki lain. Contoh mudah. Kes tukar pakaian. Buka baju, buka seluar, tinggal spender takpun boxer. Maka, mata2 yang liar ni akan 'merayau' ke arah yang tak sepatutnya.

______________________________________________________________________________

Itu merupakan sebahagian punca2 yang menyebabkan tercetusnya gejala gay ni. Aku pun tak tau macam mana perasaan seorang gay sebab aku tak penah mengalaminya. Mungkin depa rasa bersalah tapi tak dapat nak melepaskan diri dari belenggu diri depa

Apa2 pun, pulanglah ke jalan Allah. Kita harus ingat. Batasan pergaulan antara lelaki juga ada. Kita tak boleh sesuka hati buat 'free show' kat lelaki lain, apatah lagi kepada wanita. Aurat tetap aurat. Sebab tu Islam menetapkan batasan aurat, hatta sesama lelaki sekalipun..


notakaki : Nabi tak ngaku umat bagi sapa2 yang gay ni...

6 comments:

najihah said...

eh, rasenye kenal lelaki yg dimaksudkan itu.

Unknown said...

tapi honestly ada juga yg sejak lahir mmg ada sifat mcm tu sampai lah besar?

Unknown said...

Sejak lahir pun ada lah mcm tu..

Unknown said...

Hmmm

Unknown said...

sejak lahir pun ada yg mcm tu

Anonymous said...

sy ade bekas teman lelaki yg amat suka melihat lelaki "sado".... sy nk sgt dia berubah kerana sy masih lg cintakanya.... hnya mampu berharap.. :'(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...