Followers

Sunday, September 23

JPA Buat Hal

bismillahirrahmanirrahim..

Pagi2 buta ni, JPA dah buat aku rasa nak mencarut sepanjang hari. pfft.

Aku memang respek JPA sebab JPA ni merupakan badan kerajaan yang membantu para pelajar dari sudut kewangan bagi meneruskan pelajaran. At least, itu apa yang aku nampak la. Mungkin ada lagi benda2 yang JPA buat yang aku tak tahu kan.

But then, sudut pandang aku terhadap JPA ni sedikit meleset bila depa ni dah mula buat hal. Kenapa aku kata macam tu? Cer tengok printscreen kat bawah ni..

JPA keluarkan senarai semak ini pada 12 September 2012 dengan 3 borang sahaja

JPA keluarkan senarai ni pulak pada 18 September 2012. Tambah 1 borang lagi dan IC penjamin sekali.

Yang ni, JPA keluarkan pada 23 September 2012. Tambah pulak nak pengesahan IC penjamin pulak. 
Macam tak bengang la kan~~~ Dah la kena hantar 1 October 2012. Memang la lambat lagi kan. But then, kalau duk asyik update je benda yang kene print out, jadah cane plak tu? Tak boleh ke keluarkan sekali terus je.. Kan senang. Macam mana pulak kalau orang yang susah nak contact penjamin? Ingat senang2 ke jumpa penjamin, mintak pengesahan bagai tu..? Jangan la suruh orang lain buat kerja dua kali..

As a government body, they should know what students need to print and get approval. Bukan selalu update tanpa keluarkan notis. Be profesional la beb. Bukan semua orang ada access ke Internet (walaupun kita duk kat Malaysia yang sangat maju ni..).


notakaki : Tak suka la buat keje last minit ni..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...